Alerji

Alerji

İLAÇ TEDAVİLERİNE BAĞLI ALERJİ

 Kanser hastalarında yapılan ilaç tedavilerine bağlı alerji, sık rastlanılan bir durumdur. İlaç tedavisi ile gelişen alerjinin en sık iki formu görülmektedir:

1-Damardan uygulanan ilaçlarda, ilaç verilmesi sırasında görülen çarpıntı, nefes almakta zorluk, ciltte kızarma ile gelişen hızlı alerjik reaksiyon.  Bu durum oluştuğunda, verilen ilaç hemen kesilir, alerjiyi ortadan kaldıran ilaçlar enjekte edilir. Genellikle kısa bir süre içinde durum düzelir.

2-Hem damardan hem de ağızdan alınan ilaçlara bağlı, bir kaç gün içinde belirginleşen, genelde ciltte kırmızı döküntü ve kaşıntı şeklinde ortaya çıkan alerjik reaksiyonlar. Bu durumlarda; alerjiye neden olan ilaç kesilir, ağızdan alerjiyi önleyen ilaç alınır ve alerjinin yoğun olduğu cilt bölgelerine sürmek üzere alerji önleyici kremler kullanılır.

            Alerji gelişiminde, alerjiye neden olan ilacı belirlemekte bazen zorluklar yaşanmaktadır. Bunda, özellikle kemoterapi uygulamalarında çok sayıda ilaç kullanılması önemi bir faktördür. Örneğin, sadece bir çeşit kemoterapi ilacını hastaya damardan verilebilmesi için; alerji ve bulantı-kusmayı baskılayıcı 4 farklı ilaç, bunların verildiği serumlar, kemoterapi ilacının kendisi, bu ilacın içine katıldığı serum uygulanmaktadır. Hangi maddenin alerji oluşturduğunun (Bazen alerji önleyici ilaçlar da alerji yapabilir) belirlenmesi, daha sonra diğer kemoterapi ilaçları ile yapılacak tedavilerin belirlenmesinde önem arz etmektedir.

UYARI

Web sitemizde yer alan yazı, grafik, resim ve diğer tüm içerikler sadece bilgilendirme amaçlı olup, herhangi bir tıbbi sorunla ilgili doktor tanısı, tedavisi veya konsültasyonu yerine kullanılması veya mevcut devam eden tedavinin sayfada verilen bilgiler doğrultusunda doktora danışmadan değiştirilmesi uygun değildir.

Prof Dr Hakan KARAGÖL'e Randevu almak için bizimle iletişime geçiniz.